2010. február 12., péntek

Sketchie - Rain By High Lantern - 2004


Nos, ezennel továbbvinném a sötét vonalat. Ha már beatedukator kollega a napfényes svédekhez vitt el titeket, megmutatom milyen lehet egy nagyon hosszú ősz észak-angliában.
Sketchie az az előadó, akire hiába lennék nagyon kiváncsi, gyakorlatilag semmi értékelhető infot nem találtam róla eddigi pályafutásom alatt. Alapból úgy botlottam bele még 2004 körül, hogy a méltál híres Rock Sound angol darabolós metál szaklap cd mellékletére felkerült egy száma ("Deud at Saint East's"), amit persze egyből rommá hallgattam, de minden erőfeszítésem ellenére nem tudtam megszerezni a teljes lemezt. Végül nagy nehezen a lumenessence records bányászott elő nekem egy példányt, hogy kipostázza ide a világ végére.
Amikor először hallgattam a lemezt, azon gondolkodtam, hogy mégis hogy lehet az, hogy eddig nem találkoztam vele gyakorlatilag sehol, és még amikor keresgéltem utána, akkor se volt könnyű dolgom. Maga a produkció egy egyszemélyes világmegváltás, eredeti nevén Joe Shetcliffe maga gitározik, dobol, szemplerezi és programozza a zenéjét. Mindezt olyan szinten, mint kb Shadow tette anno az Endtroducing lemezén. Magyarul: zseniális. Nagyon borongós, végig gondolt lemez ez, hallatszik rajta a belefeccölt munka, nomeg az is, hogy nem pár hét alatt vette fel az egészet valami abbey road szintű stúdióban, hanem hálószobákban, garázsokban, ahol éppen tetszett neki.
Szerintem az elmúlt évtized legjobb trip-hop lemeze.

Enjoy!

aki megtalálja a myspace-t, az legyenszíves jelezze!

3 megjegyzés: